Met een klacht over jouw bewindvoerder kun je terecht bij je bewindvoerder zelf, (meestal) bij een branche organisatie of bij de rechter.
Interne klachtenregeling
DKV Bewindvoering werkt in nauw overleg met jou en streeft ernaar in goede harmonie met je samen te werken om jouw doel te bereiken: van een – saldo naar een + saldo.
Je kunt ons ook altijd bereiken. Dus gaan er dingen niet zoals je zou willen, aarzel dan niet om dat aan te geven. Zodat je samen met je bewindvoerder kunt bekijken hoe het beter kan. Je bewindvoerder werkt altijd via onze Gedragscode.
Heb je desondanks een klacht? Laat dat dan aan je bewindvoerder weten. Je klacht wordt behandeld volgens ons klachtenreglement. Deze waarborgt dat je klacht eerlijk en objectief wordt beoordeeld.
Alle bewindvoerders hebben een interne klachtenregeling.
Klachtenregeling Branche organisatie
Als je bewindvoerder is aangesloten bij een branche organisatie kun je met je klacht meestal ook terecht bij de branche organisatie.
DKV Bewindvoering is aangesloten bij de NBBI.
Klachtenregeling bij de Rechtbank
Als je er met de bewindvoerder of de branche organisatie niet uitkomt kun je ook bij de rechter een klacht indienen. De rechter beoordeel jouw klacht. De rechter vraagt de bewindvoerder meestal eerst om een schriftelijke reactie en kan indien nodig een zitting bepalen om jouw klacht te bespreken.
Je kunt het de rechter ook laten weten als je een andere bewindvoerder wilt hebben. Je mag de rechter ook vragen het bewind te stoppen. Het hangt van de situatie af of de rechter met jouw verzoek akkoord gaat. Meer informatie vind je hier.